Tallers per a la promoció del canal electrònic de les administracions

Dilluns, 22 de novembre de 2021

Les administracions públiques han evolucionat en els darrers anys gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, el que ha provocat canvis importants en la producció, prestació i qualitat dels serveis públics i en la manera com els ciutadans interaccionen amb l’Administració.

L’administració electrònica permet que els serveis que ofereix l’Administració a la ciutadania es prestin d’una manera més eficaç, ràpida i eficient, facilita l’acostament als ciutadans, multiplica els canals pels quals aquests s’hi poden relacionar, i en simplifica les relacions. Amb l’objectiu de millorar l’eficiència interna, les relacions interadministratives i les relacions de l’Administració amb la ciutadania, les empreses i les organitzacions.
De la mateixa manera, tots els funcionaris, entitats sense personalitat jurídica, col·legiats (arquitectes, advocats, etc.), persones jurídiques i els representants, sempre que vulguin relacionar-se amb l’ajuntament per la seva empresa, com a representants de la seva entitat o com a col·legiats, estan obligats per les noves disposicions legals a fer totes les peticions utilitzant les eines que els hi proporciona l’administració electrònica.

Objectius

  • Promoure l'ús del canal digital i dels mitjans d'identificació electrònica
  • Ajudar a autònoms, petita i mitjana empresa a licitar i facturar de forma electrònica.
  • Donar a conèixer el funcionament de la Finestreta Única Empresarial
  • Ajudar a associacions i entitats en la tramitació i justificació de subvencions.
  • Ajudar a les gestories en la seva relació amb l’administració.
  • Ajudar a col·lectius professionals o socials concreta en la seva relació amb l’administració.
  • Donar a conèixer de forma pràctica el dret d’accés a la informació pública.

A qui va dirigit

Col·lectius obligats, petita i mitjana empresa, autònoms, associacions i entitats sense finalitat de lucre, gestories, col·lectius professionals o socials i altres interessats

Formadors

Impartit per formadors experts en totes les eines de l’administració electrònica

Continguts

  • Sistemes d'identificació i signatura (certificat de representat legal, idCAT i l'idCAT Mòbil).
  • Seu electrònica d’una administració (webs ajuntaments i altes entitats locals)
  • e-TRAM. (tràmits on line)
  • e-Notum. (notificacions electròniques)
  • eFACT ,FACE i B2Brouter (factures electròniques)
  • REPRESENTA (persones que poden realitzar les tramitacions en nom vostre – gestors..-)
  • FINESTRETA ÚNICA EMPRESARIAL (on es pot realitzar la tramitació)

Inscripcions

Una inscripció per persona seleccionant un dels quatre tallers que a continuació es detalla (cada taller consta de dues sessions). Feu clic a l’enllaç del taller que vulgueu assistir. No es permet la inscripció a més d’un taller.

Elements necessaris per realitzar el curs

  • Ordinador amb webcam, micròfon i connexió a internet.
  • Targeta sanitària (per generar un certificat digital).

Correu electrònic de suport: sim@ccbages.cat

Darrera actualització: 23.11.2021 | 17:06