Teleassistència
El Servei Local de Teleassistència és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dóna tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.
El Servei funciona mitjançant un terminal instal·lat al domicili de la persona i una unitat de control remot en format de penjoll o polsera que permet estar connectat de forma permanent amb el centre d'atenció. Es complementa amb serveis com les Unitats Mòbils, els dispositius de seguretat o el reforç en el seguiment de les persones més fràgils.
Com sol·licitar el servei?
La persona interessada o bé els seus familiars s'hauran d'adreçar als Serveis socials del municipi, els quals seran els responsables d'informar sobre les prestacions del servei i de valorar la idoneïtat del perfil d'acord amb els requisits establerts.
Si es considera que la persona compleix els requisits, s'haurà d'emplenar el document de Sol·licitud del servei que confirma la voluntat de la persona de donar-se d'alta.
Els Serveis socials municipals, en cas de valorar afirmativament la petició, tramitaran l'alta de la mateixa a través del document Relació d'Altes que s'enviarà a l'empresa prestadora del servei.
Posteriorment, l'empresa prestadora realitzarà una vista al domicili de la persona amb l'objectiu de:
- Recollir informació sobre la persona
- Informar sobre el funcionament i manteniment del servei
- Explicar i signar el document de drets i deures associats a la prestació del servei
- Informar dels terminis d'instal·lació
- L'alta en el servei serà efectiva en el moment que s'instal·la el terminal i els accessoris al domicili de la persona.
Qui ho pot demanar
La persona interessada o bé els seus familiars